Smějí se architektům a dávají dopaminové šoky. Tajní kritici z Instagramu dorazili do studia
Vytvářejí legrační memy, kritizují všechno i sebe a postují to na instagramové účty @dynamickyblok a @adamngebrian. Drží se v anonymitě, takže svá jména neřekli. Ale prozradili toho nakonec docela dost.
Jistá parta z nejmenovaného města se už delší dobu chystala už delší dobu, že zavede instagramový účet na kritické a legrační memy. Když byl zveřejněný vítězný návrh na Vltavskou filharmonii, nastal ten správný okamžik. Založili účet @dynamickyblok a dali na Instagram mem, kde filharmonie vypadala jako hromádka čipsů. Pak několik dalších, a hned začali nabírat sledující. Co jim ovšem na vltavské filharmonii vlastně vadí?
A co jim vadí na české architektonické scéně? Kritizují to, že architekti moc pracují, že je to často práce pro práci, že se berou příliš vážně. „Architektura slouží strašně malému segmentu populace, je to možná pět procent,“ říká jeden z hostů. Proč jim „pěkná architektura“ připadá málo?
Inspirovali se na instagramových účtech z ciziny – třeba @dank.lloyd.wright nebo @bank_gehry. Pohrávají si se jmény slavných architektů,u volby vlastního jména tomu nebylo jinak. Parodický účet @adamngebrian pojmenovali podle „největší celebrity české architektury“ Adama Gebriana.
Mluvili jsme i o tom, proč to celé dělají. „Chceme aby to byla sranda a aby se lidi bavili, to je naše poslání,“ říká jeden z hostů. Dávají prý svým sledujícím i sobě pravidelné „dopaminové šoky“ dobré nálady.
Dynamický blok má až do ledna výstavu nové galerii 45 000 l ve výkladu poblíž Šilingrova náměstí v Brně.
Do studia přišli tajní kritici české architektury. Neodhalili se, ale něco o sobě přece jenom prozradili.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.